Vanzari online sau offline?

 

Majoritatea companiilor vor sa le acopere pe amandoua.

 

Consumatorul isi doreste sa aiba o experienta de cumparare placuta indiferent de canalul prin intermediul caruia are loc aceasta experienta, iar tehnologia sterge barierele dintre comertul traditional si comertul online. Astfel ca, investitiile companiilor in strategii omnichannel este unul dintre trendurile care se contureaza in industria retailului, arata specialistii din zona de cercetare si online, prezenti la evenimentul “Reinventarea retailului. Experienta Completa”.

 

Investitiile in omnichannel se traduc prin solutii de optimizare a platformei de vanzare online care sa permita o accesare mai rapida si relevanta a produselor, dar şi o verificare în timp real a stocului de produse. Acest trend este tot mai vizibil in intreaga lume si incepe sa se dezvolte si in Romania, dar este, in prezent, acceptat doar de o anumita categorie de consumatori.

 

Un alt criteriu de segmentare este cel al criteriilor psihologice. In ceea ce priveste consumatorul omnichannel, devine si mai importanta intelegerea comportamentului consumatorului din momentul in care acesta se gandeste ca ar avea nevoie de ceva si pana in momentul in care cumpara acel produs.

 

Dincolo de continuarea investitiilor in platforma IT si in resursa umana, cateva dintre cele mai importante provocari pe care specialistii in cercetare si online se asteapta sa intampine odata cu implementarea acestei strategii tin de:

 

- fidelizarea consumatorilor;

- gestionarea recenziilor pe care le fac utilizatorii;

- influenta pe care o are facilitatea cu care pot comunica utilizatorii intre ei;

 

Indiferent ca vindeti online sau doar offline, sau acoperiti ambele canale de vanzari, atentia dumneavoastra trebuie sa cada pe client. Rolul magazinului si a platformei de ecommerce este sa usureze procesul de cumparare si sa ofere utilizatorilor cat mai multe optiuni, fara bataie de cap.

Sfatul nostru este sa mizati pe un proces de vanzare eficient cu atentie sporita la nevoile clientului si restul va veni de la sine.