Reclama/promovare - Cateva observatii pe tema google ads si CTR (click-through rate)

Termeni specifici

Google Ads - serviciu de promovare PPC oferit de google

PPC - pay per click; tehnica de promovare via internet, de cumparare vizite pe site; se implementeaza cu ajoturul unor add-uri si se percepe o taxa pt fiecare click pe add;

CPC - cost per click

CTR - click-through rate ; indicator util in a masura eficienta unei campanii publicitare (raport intre vizitatorii care au facut click pe un anumit link si numarul total al vizitaorilor unei pagini/email/reclama)

SERP - search engine results page

Quality Score - indicator de eficienta pt ads



In cele ce urmeaza facem cateva observatii privind serviciile de reclama platita oferite de platformele PPC. Evident cel mai cunoscut serviciu este Google Ads, insa servicii de acest gen se gasesc si pt Fecebook, Linkedin, Instagram, Skilk.

Nu ajunge sa initiem o campanie PPC. Nu este chiar usor. Si aici intevine competitia. Serviciile pe aceasta tema sunt specializate. Ca atare veti gasi firme specializate in optimizarea capmaniilor PPC.

Atentite la vizitatorii cu dispozitive mobile

De regula google ajusteaza ad-ul conform dispozitivului pe care este afisat. Insa si pagina destinatie trebuie sa fie in aceeasi masura ajustata (adaptata interfetei mobile). Altfel, banii platiti pe ad se pot considera aruncati.

Analizati cum foloseste competitia dvs ad-urile

Observati competitia: ce cuvinte cheie folosesc, ce ad-uri sint declansate, ce pagini sunt tintite. Pot fi folosite aplicatii specializate in astfel de analize - de exemplu SemRush

Remarketing - se refera la incercarea de a re-capta atentia vizitatorilor care au abandonat site-ul dvs (mai ales cosul de cumparaturi). Durata cilcului de remarketing variaza evident in functie de produsele vandute. Noi sugeram un maxim de 60 zile desi limita maxim definibila este de 540 zile.

Aveti in vedere indicatorul Quality Score

Cu cat valoarea acestui indicator este mai mare cu atat CPC va fi mai mic. Ne da o indicatie clara asupra eficientei ad-ului. Prin eficienta putem intelege:

- este ad-ul potrivit publicului tinta

- cat de bine reactioneaza publicul la ad

- ajuta ad-ul la realizarea scopurilor (conversie vizita - vanzare, trafic crescut, etc)

Pe tema aceasta, cel mai indicat este sa colsultati documentatia google. De exemplu aici: https://support.google.com/google-ads/answer/7050591?hl=en

Cateva observatii va furnizam si noi:

- utilizati un cuvint cheie atat in textul ad-ului cat si in pagina destinatie; deci asociati corect cuvintele cheie cu ad-urile si paginile

- pagina destinatie a ad-ului trebuie sa fie clara privind scopul urmarit (usor de spus ...); ideal ar fi ca vizitatorul sa gaseasca dintr-o privire ce cauta

- atentie la calitatea textului ad-ului

-limitati numarul de cuvinte cheie per ad la 9-10

gad01