Ghid SEO/Marketing

In cele ce urmeaza, va prezentam un indrumar pentru dezvoltarea site-ului dvs dpdv SEO



SEO / Marketing

10 pasi de baza pentru administrarea e-shop-ului:

  • Oferiti-va produsele in cel mai bun mod cu putinta.
  • Plasati cele mai importante produse pe locurile cele mai vizbile.
  • Oferiti intotdeauna maximul de produse, pe care clientul ar dori sa le cumpere.
  • Afisati informatii atat despre e-shop, cat si despre produsele oferite.
  • Incercati sa impresionati clientul cu e-shop-ul dumneavoastra. Daca procedati astfel, clientul se va reintoarce pentru noi comenzi.
  • Oferiti toate informatiile necesare astfel incat clientul sa nu intampine piedici cand doreste sa plaseze o comanda.
  • Datele de contact trebuie sa fie lizibile si intr-un loc accesibil.
  • Incercati sa va puneti in locul clientului si sa va evaluati e-shop-ul.
  • Cel mai mic pret nu inseamna neaparat ca veti avea cele mai multe comenzi. Incercati sa va diferentiati e-shop-ul de celelalte.
  • Invatati din avantajele si dezavantajele competitiei si folositi aceste experiente in favoarea dumneavoastra.


Mentiune: Dumneavoastra sau furnizorul dumneavoastra trebuie sa aveti drepturile de utilizare a imaginilor inserate pentru a le utiliza in website (exceptand pozele facute de dumneavoastra). Daca nu indepliniti aceste conditii, potentialele litigii sau compensatii financiare vor fi suportate de catre dumneavoastra direct, si nu de catre noi ca si sistem operator.

 

Proprietati website

Titlul paginii

- Titlul este cel mai important element pentru cautarea web, deci este essential sa completati acest camp.
- Acest titlu apare ca si rezultat de cautare in majoritatea browserelor.
- Puteti pune titlul de maxim 250 de caractere, dar este recomandat sa aiba intre 10 si 80 de caractere pentru o optimizare corecta.
- Ideal, fiecare pagina din site trebuie sa aiba propriul titlu specific.

Puteti define titlul principal al website-ul din meniul:
Setari -> Setari website -> Setari de baza -> Titlu website

Puteti specifica titlul pentru articole, pentru categorii sau pentru produse din meniul “Setari avansate”, la rubrica”Titlu (numele website-ului)”.
Produse: E-shop -> Produse -> Modifica produs -> Setari avansate
Categorie de produse: E-shop -> Categorie de produse -> Ajusteaza categorie -> Setari avansate
Articole: Continut website -> Structura website -> Ajusteaza articol -> Setari avansate


Descriere website

- Informatie importanta care este afisata sub titlu in rezultatele de cautare sub forma de descriere.
- Descrierea poate avea maxim 250 de caractere.
-Dimensiunea maxima a descrierii este intre 200 si 250 de caractere. Nu uitati sa includeti si cuvintele cheie ale paginii.
- Dupa ce completati campul destinat descrierii website-ului, codul eticheta va fi adaugat sub forma: specifically 

Puteti specifica descrierea principala a website-ului in aceasta sectiune:
Setari -> Setari website -> Setari de baza -> Pentru motoare de cautare – Descriere website

Puteti specifica descriere pentru articole, pentru categorii sau pentru produse din meniul "SETARI AVANSATE ". Folositi casuta "Descriere (scurta descriere website)".
Produse: E-shop -> Produse -> Modifica produs -> Setari avansate
Categorie de produse: E-shop -> Categorie de produse -> Ajusteaza categorie -> Setari avansate
Articole: Continut website -> Structura website -> Ajusteaza articol -> Setari avansate


Cuvinte cheie

- Cuvintele cheie sunt cuvintele gasite de motoarele de cautare. Aceste cuvinte ar trebui sa caracterizeze cat mai bine continutul website-ului, cat si serviciile oferite, eventual, produsele prezentate in website. Puteti adauga chiar si numele website-ului sau numele categoriei, deoarece clientul poate folosi aceste cuvinte pentru cautare.
- Campul pentru cuvinte cheie are pana la 250 de caractere. Nu exista un numar de caractere recomandat pentru acest camp. Totusi se recomanda folosirea intre 5 si 10 cuvinte cheie.
- Dupa ce completati campul destinat descrierii website-ului, codul eticheta va fi adaugat sub forma: specifically 

- Puteti defini aceste cuvinte pentru intreg website-ul o data:
Setari -> Setari website -> Setari de baza -> Pentru motoare de cautare – cuvinte cheie

- Puteti defini cuvintele cheie pentru meniul de categorii, pentru categorii sau pentru produse din meniul “SETARI AVANSATE”, in campul “Cuvinte cheie”.
Produse: E-shop -> Produse -> Modifica produs -> Setari avansate
Categorie de produse: E-shop -> Categorie de produse -> Ajusteaza categorie -> Setari avansate
Articole: Continut website -> Structura website -> Ajusteaza articol -> Setari avansate

Important:

- Scrieti cuvintele cheie unul dupa altul, folosind ca separator virgula.
- Fiecare cuvant ar trebui sa apara o singura data .
-Aceste cuvinte cheie ar trebui sa apara si in continutul website-ului. Daca nu respectati acest lucru exista posibilitatea sa fiti penalizati de catre motoarele de cautare pentru prezentarea de date irelevante.

Selectarea si setarea cuvintelor cheie

Ce este un cuvant cheie?

Cuvant cheie inseamna un cuvant sau grup de cuvinte care vor fi cautate in motoarele de cautare. Un potential client scrie aceste cuvinte intr-un motor de cautare online pentru a gasi serviciile sau produsele prezentate in website-ul dumneavoastra.


Relevanta cuvintelor cheie

Aceste cuvinte ar trebui sa caracterizeze cat de mult posibil continut website-ului, cat si serviciile si produsele prezentate pe website. Puteti adauga chiar si numele website-ului sau numele companiei. Cuvintele adaugate trebuie sa aiba legatura cu tot continutul website-ului. Daca doriti puteti adauga numele website-ului sau al companiei.

Important:
Cuvintele cheie trebuie sa apara si in continutul website-ului. Daca nu respectati acest lucru exista posibilitatea sa fiti penalizati de catre motoarele de cautare pentru prezentarea de date irelevante.


Setari principale pentru cuvinte cheie


Puteti accesa setarile cuvintelor cheie din panoul de administrare, din mai multe locatii. Probabil cea mai importanta locatie este in meniul SETARI (Setari -> Setari website -> Setari de baza -> Pentru motoare de cautare – cuvinte cheie). Aici puteti defini cuvintele cheie pentru intreg website-ul. Optim este ca numarul de cuvinte cheie sa fie intre 5-10.

Important:
1) Scrieti cuvintele cheie unul dupa altul, folosind ca separator virgula.
2) Fiecare cuvant ar trebui sa apara o singura data.

Exemplu de setari

Vedeti exemplul cu magazinul care vinde accesorii pentru pescuit. Acest magazine contine o gama larga de produse, cum ar fi tije de pescuit, bobine de filare, harpoane, cat si plase de aterizare sau rucsacuri. De asemenea, magazinul poate contine imbracaminte, scaune pliante sau barci gonflabile.

Stim ca este posibil sa definim un numar intre 5 si 10 de cuvinte cheie, dar gama este mult mai variata. Ce face in aceasta situatie? Vom selecta 10 cuvinte considerate cele mai importante pentru website – de obicei puneti sortimentele care aduc cele mai mari vanzari.

Asadar, in acest exemplu, cuvintele cheie ar trebui sa fie:
pescuit, accesorii pescuit,   momeala, undita, furca, montura de pescuit, guta, role, haine.

In descrierea website-ului trebuie sa fie incluse atat cuvintele cheie cat si informatiile importante. Daca este posibil, folositi in descriere cuvintele cheie specificate.


Setari detaliate ale cuvintelor cheie

Cuvintele cheie au fost deja specificate in meniul Setari. Doriti sa modificati?
Aceste setari sunt folosite pentru a defini cuvintele cheie pentru intreg website-ul. Pot fi introduse maxim 10 cuvinte cheie, ceea ce nu este de ajuns pentru e-shop-ul dumneavoastra.
Puteti defini cuvintele cheie in meniul de modificare a produselor, a articolelor sau chiar a categoriilor de produse. Toate trei meniurile contin un submeniu “Setari avansate” care va permite definirea cuvintelor cheie.

Produse: E-shop -> Produse -> Modifica produs -> Setari avansate
Categorie de produse: E-shop -> Categorie de produse -> Ajusteaza categorie -> Setari avansate
Articole: Continut website -> Structura website -> Ajusteaza categorie -> Setari avansate

Important
In aceste meniuri trebuie definite maxim 3-5 cuvinte cheie.

Exemplu de setari pentru produs

Exemplul se refera la un produs din oferta noastra fictive, si anume undita. Undita este un produs metallic obtinut prin laminare. Este o undita pliabila fabricata de Abatros.

Asadar, in acest exemplu, cuvintele cheie ar trebui sa fie:
undita, pliabila, laminata

Puteti specifica producatorul si alte detalii, cum ar fi lungimea, in campul pentru descriere. Descrierea trebuie sa contina pe cat este posibil si cuvinte cheie.

Exemplu de setari pentru categoria de produse

Exemplul se refera la varietatea din e-shop-ul nostrum fictive, inclusive gama de undite. Unditele sunt disponibile in diferite variante. Vom folosi initial o sortare in functie de tipul de piedica.

Asadar, in acest exemplu, cuvintele cheie folosite vor fi:
rola pescuit, cap, coada, piedica

De exemplu, informatii cu privire la producatorii rolelor prezentate, cantitate de rulmenti, material sau capacitatea rolei (lungimea maxima a gutei infasurata) ar trebui incluse in descrierea categoriilor. De asemenea, descrierea ideala ar trebui sa contina anumite cuvinte cheie.

Exemplu de setari pentru articole

Aceste setari sunt personalizate si depinde de continutul articolului pentru care doriti sa faceti setarea. Pot fi folosite ca si cuvinte cheie oferta de contacte, locatia spatiilor comerciale si o harta. Sau puteti folosi informatii despre reguli de pescuit sau despre metode optime de creare/amestecare a momelii. Cuvintele cheie ar trebui sa imbine cu intregul continut al sectiunii careia ii definite setarile.


Cuvintele cheie in text (titluri)

Exceptand setarile interne ale sistemului, puteti define aceste cuvinte sub forma de text standard descriind specificatiile produsului/categoriei afisat/e in website.
Cuvintele specificate astfel nu se considera cuvitne cheie, ci titluri. 

Se specifica in editorul de text folosit pentru a scrie textul pe website – in acest caz trebuie folosit meniul de tip lista “Format”. Puteti utiliza acest meniu pentru a identifica textul ca titlu1 pana la titlu6. Cu cat numarul titlului este mai mic, cu atat prioritatea acestuia creste (titlu1 = cel mai important... titlu6 = cel mai putin important, dar mai important decat textul in sine). 
O data ce textul este identificat ca “Titlu”, o eticheta H plus numarul corespunzator titlului vor fi atribuite in codul html al paginii (de exemplu H1, H2, H3...) Robotii online aloca prioritate textului specificat astfel.

Important
1) Nu icnercati sa includeti prea multe cuvinte cheie in titluri. Scopul principal este sa asigurati o navigare confortabila clientilor. Titlurile trebuie sa specifice cu acuratete continutul si inportanta textul prezentat mai jos.
2) Urmariti ierarhia titlului folosi, de exemplu, in carti. 
3) Formatul stabilit pentru “Titlu” se refera la intreg articolul, nu doar la textul selectat in editor.

Ierarhie titlu

Ierarhia titlului este un element important care trebuie luat in considerare. Nu puteti defini formatul titlului pentru un text aleator, intr-o ordine aleatoare. Trebuie sa urmati o anumita ordine.
Ordine corecta:

H1
-> H2
-> H3
-> H4
-> H2
-> H3
->H4 

Ordine incorecta: 

H2
-> H4
-> H3
-> H1
-> H1
-> H4
-> H2 

Important:
Pentru unul sau mai multe elemente, Titlul2 poate fi subordonat Titlului1.
Pentru unul sau mai multe elemente, Titlul3 poate fi subordonat Titlului2.
Pentru unul sau mai multe elemente, Titlul4 poate fi subordonat Titlului3, si asa mai departe.

Titlu1 (H1) 

Motoarele de cautare atribuie cea mai mare importanta Titlului1 (H1) in comparatie cu celelalte. Dar textul in acest format poate aparea o singura data pe fiecare pagina.

Titlu articol

Nu este predefinit nici un titlu pentru articol (campul “titlu articol” este doar text standard fara un format specific), deci este necesar sa completati aceste setari.  
Puteti define titlurile in setarile articolului, folosind meniul “Format” (vedeti poza alaturi).

Titlu categorie de produse

Sistemul va atribui automat Titlu1 categoriei de produse. Daca doriti sa adaugati text in categoria de produse iar apoi sa va definite titlurile, incepeti direct cu Titlu2.
Daca este necesar, modificati Titlu1 pentru categoria respective din “Setari avansate”, campul “H1”.

Titlu produs

Similar categoriilor de produse, formatul pentru titlurile produselor este predefinit in setari.  
In acest caz, setarile sunt urmatoarele: Titlu1 = numele produsului, Titlu2 = numele secund al produsului.  
Daca doriti sa adaugati text produsului si apoi sa definite titlurile, nu folositi setarea Titlu1. Totusi, este acceptat sa folositi Titlu2.

Important
Folositi setarile de tiltu doar in cazul in care corespunde cu structura textului.

 

Domeniul perfect si selectarea acestuia

Daca website-ul este aproape sau complet finisat, este timpul sa va concentrati pe un nume potrivit magazinului dumneavoastra.
Nu va grabiti cand selectati domeniul, deoarece acest nume poate reprezenta ani buni e-shop-ul sau compania dumneavoastra.

Cuvinte cheie in domeniu

Marile motoare de cautare prefer website-urile care contin cuvinte cheie in URL. Asadar, este prioritar sa selectati un domeniu al carui nume sa contina cuvinte cheie importante pentru e-shop.
Daca doriti sa vindeti jucarii, numele site-ului este recomandat sa contina acest cuvant. De exemplu, puteti folosi domeniul www.jucarii.ro. Similar, numele potrivit pentru magazinul ce vinde accesorii de pescuit este www.accesorii-pescuit.ro etc.

Daca numele pe care il doriti este deja inregistrat de catre altcineva, incercati sa create un nume similar, specific magazinului dumneavoastra. Este recomandat sa inregistrati tot un domeniu de tip .ro deoarece majoritatea clientilor romani au mai multa incredere in domeniile .ro. O optiune buna ar fi sa integrati si numele locatiei magazinului (www.jucarii-bucuresti.ro) etc. Numele domeniului trebuie sa fie cat mai diferit de numele competitiei, dar totodata trebuie sa si descrie cat mai bine serviciile oferite, sau varietatea acestora.

Daca numele domeniului este pregatit, este recomandat (nu necesar) sa inregistrati si domeniul fara cratima, sau cu o terminatie diferita si sa il folositi pentru e-shop. In acest fel puteti preveni probleme viitoare, cum ar fi aparitia unui competitor cu numele www.jucariibucuresti.ro ce ofera aceleasi produse ca si dumneavoastra.

Marci in domeniu

Daca oferiti, de exemplu, produse cosmetice de la un furnizor, NU folosit numele marcii respective in domeniu (ex. www.cosmetice-avon.ro). In cazul jucariilor, exemplul ar fi LEGO, sau pentru bauturi fara alcool ar fi PEPSI sau COCA-COLA.
NU inregistrati un domeniu ce contine numele competitiei, marci, sau domenii competitive ce au caractere scrise gresit in denumire.
Asemenea comportament poate duce la litigii, care in 99% din cazuri se incheie prin lichidarea obligatorie a domeniului respectiv si alegerea unui alt domeniu.

Inregistrarea domeniului

Daca doriti inregistrarea domeniului, puteti face acest lucru acum prin serviciul de inregistrare online. Puteti realiza portarea magazinului pe domeniu dupa ce treceti in versiunea platita a platformei, completand formularul de exploatare reala cu datele de facturare si cu numele domeniului inregistrat. Apoi va vom furniza setarile DNS (setarile DNS pot fi modificate in contul de administrare al domeniului respective)

Daca doriti, va putem ajuta cu inregsitrarea domeniului. In acest caz, domeniul va fi inregistrat de pe www.rotld.ro cu datele oferite de dumneavoastra. Ulterior veti primi factura pe adresa de e-mail din partea rotld. Pentru a realiza acest lucru trebuie sa completati in formularul de trecere in exploatare reala numele domeniului dorit si sa bifati ca doriti inregistrarea acestuia.

 

Prezentarea website-ului in cataloagele de companie

Crearea website-ului, definirea cuvintelor cheie si inregistrarea unui domeniu nu sunt de ajuns. Trebuie sa faceti mai mult pentru prezentarea site-ului pe internet.
Imediat dupa crearea website-ului, acesta nu va fi vizibil in motoarele de cautare, chiar daca aveti definite cuvintele cheie. O buna optimizare cere timp. Puteti grabi indexarea website-ului prin informarea motoarelor de cautare cu privire la existenta acestuia.

Fiecare motor de cautare are propriul catalog de companie. Aici, va puteti inregistra cu usurinta, oferindu-i motorului de cautare informatii despre existenta noului website. Astfel, motorul de cautare va realiza indexarea si includerea website-ului in cautari.

Aceasta inregistrare este gratuita.
Dupa inregistrare, motorul de cautare necesita intre 7 si 14 zile pentru a putea afisa site-ul dumneavoastra in cautarile bazate pe cuvintele cheie specifice.

Exista foarte multe motoare de cautare pe internet, iar prin inregistrare puteti creste sansele ca potentiali client sa va gaseasca in cautari.

 

Motor de cautare pentru produse Product search engine

Ce reprezinta?

Motoarele de cautare pentru produse(portaluri) sunt ajutoare importante pentru atragerea de noi clienti in e-shop, in special in ziua de azi, cand cautarea de produse pe internet a devenit o metoda des intalnita si eficienta. Care este motivul? Motivul principal il reprezinta oportunitatea de a gasi cu usurinta magazinul online care ofera produsele necesare. Asta inseamna ca un client nu trebuie sa caute un magazin online si dupa sa vada daca acest magazin dispune sau nu de produsul dorit.
Al doilea factor ca importanta este abilitatea de a compara preturile. Pe langa faptul ca usureaza gasirea produsului, motorul de cautare va afisa si pretul. Astfel, clientul poate verifica imediat care magazine ofera cea mai ieftina varianta.
De asemenea, trebuie sa mentionam si faptul ca fiecare produs are afisata disponibilitatea in stoc.


Cum pot sa adaug produsele mele in motoarele de cautare pentru produse?

Daca doriti sa exportati produsele intr-un motor de cautare, mai intai trebuie sa va inregistrati.  
Pentru inregistrare dati click pe link-ul “Adauga e-shop” in partea de jos a paginii introductive a motorului de cautare. Veti fi redirectionat catre formularul de inregsitrare. Aici va trebui sa completati cu datele companiei si cu urmatoarele infromatii:

URL e-shop = URL-ul e-shop-ului inclusiv http:// (ex. http://www.jucarii.ro).
URL-ul feed-ului de export = Adresa fisierului care contine informatii cu privire la produsele din magazinul dumneavoastra. Aceasta adresa poate fi generate direct din panoul de administrare, din meniul Eshop -> Export -> Export produse.


Actualizare

Actualizare initiata de motorul de cautare - In acest caz depinde direct de motorul de cautare specific. De obicei se incarca date din e-shop in perioada de timp variind de la cateva ore la cateva zile.  

Actualizare initiata de e-shop - Dupa crearea unui feed de export si dupa inregistrare, mai aveti cateva operatii de efectuat. Daca incarcati produse in e-shop regulat, daca modificati preturi, sau daca stergeti diverse sortimente care deja nu sunt disponibile in stoc, trebuie sa informati motorul de cautare cu privire la acest lucru. Bineinteles, motorul de cautare descarca in mod regulat feed-urile care contin aceste informatii, dar informatiile din feed se refera la ziua crearii acestuia. Asadar, daca generati feed-ul pe 21 octombrie si adaugati alte produse in e-shop sau le modificati pe cele existente dupa aceasta data, modificarile respective nu se vor face si in feed. Drept urmare, pentru a efectua aceste modificari si in feed, este necesar sa il generate din nou in panoul de administrare. Nu este necesar sa faceti inca o inregistrare in motorul de cautare, deoarece acesta va preluanoile date automat.


Motoare de cautare suportate

Sistemul suporta momentan urmatoarele portaluri: bizoo.ro, shop-mania.ro, compari.ro,
If you find the search engine, which is not included in this list, you can register anyway. During registration enter the URL of the feed for zbozi.cz or heureka.cz. These feeds were created to be universal and contain the data required by most search engines of this type.  


Intrebari frecvente

Afisarea produselor in motoarele de cautare este gratuita?
Da, inregistrarea pentru prezentarea produselor in cautari este gratuita. Majoritatea portalurilor cer taxa doar daca doriti ca articolul dumneavoastra sa fie scos in evidenta in momentul scrierii unui cuvant sau fraza. Astfel de reclame platite sunt negociate direct cu portalul respective.

Este necesara inregistrarea in motoarele de cautare?
Nu este necesara, dar cu siguranta este importanta. Mai mult de 75% din clientii care cumpara online se folosesc de aceste portaluri pentru a gasi produsele dorite. Cu cat aveti mai multe produse prezentate, cu atat mai multe comenzi veti primi.  

Disponibilitatea produselor nu se potriveste cu disponibilitatea prezentata in e-shop.
Motivul este reprezentata de setarea gresita a variantei de stare a stocului. Mergeti in meniul E-shop -> Setari e-shop -> Variante stare stoc si modificati corespunzator. Tot acolo gasiti si informatiile cu privire la fiecare varianta.

Continut important

Termeni si conditii

Termenii si conditiile reprezinta o parte importanta a magazinului online. Definirea acestora nu este chiar atat de usor pe cat pare.


Contact

Fiecare website care ofera produse sau servicii spre vanzare trebuie sa aiba o sectiune cu date de contact. Aceasta sectiune trebuie sa fie intr-un loc vizibil. Mergeti in meniul Continut website -> Structura website -> pentru a crea sectiunea de Contact si pentru a o insera intre celelalte categorii.

Pentru a spori credibilitatea magazinului dumneavoastra, aceasta sectiune ar trebui sa contina in principiu o adresa de e-mail catre o persoana de contact care este pregatita in orice moment sa raspunda intrebarilor clientilor.
In masura posibilitatilor, este preferat sa fie inclus si un numar de telefon, deoarece majoritatea clientilor prefera acest timp de comunicare in defavoarea comunicarii online. Astfel de clienti nu au rabdarea necesara de a scrie intrebarea si de a astepta dupa raspunsul din partea comerciantului.

Daca doriti ca utilizatorul sa gaseasca datele de contact cu usurinta, mergeti in meniul Setari -> Setari website -> Setari afisare si activati box-ul de Contact. Ulterior va fi afisata casuta de Contact pe pagina introductive in coloana dreapta. Aceasta casuta contine date de contact definite in meniul Setari -> Date de contact.

Un alt element util website-ului este formularul de contact. Le puteti crea in meniul Aplicatii -> Formulare proprii (continutul este trimis pe adresa de e-mail a comerciantului), sau puteti folosi o aplicatie externa sub forma de cod HTML. Puteti lua acest cod HTML de pe site-urile care furnizeaza asemenea formulare (cum ar fi www.zopim.com). Inserati codul generat in meniul Continut website -> Structura website -> Subsol. Dup ace inserati codul, formularul de contact va fi afisat in coltul dreapta jos al paginii (intrebarile sunt rezolvate online folosind intrefata oferita de aplicatia respectiva).


Numele produselor si descrierea acestora

Majoritatea comerciantilor considera ca pretul este principalul element care atrage clientii. GRESIT! De fapt, descrierea produsului este cea care convinge. Daca produsul are ca detalii doar o poza, pretul si butonul de Cumpara, clioentul nu va fi prea convins.
Mult mai iportanta este o descriere a produsului bine aranjata si detaliata. Asemenea descrieri pot fi realizate prin definirea parametrilor produsului direct din setarile acestuia, prin adaugare de poze suplimentare, sau adaugare de instructiuni de folosire. Este de asemenea important sa includeti o descriere a produsului (in cazul produselor electronice puteti adauga o lista de date tehnice). Daca produsele indeplinesc aceste conditii, se maresc sansele ca un client sa efectueze o comanda la accesarea website-ului dumneavoastra.


Comenzi effectuate si livrare

O data ce clientul decide sa comande un articol, el va fi redirectionat catre formularul de comanda. Majoritatea magazinelor online cer inregistrare obligatorie pentru a putea efectua comanda. In acest caz inregistrarea este esentiala pentru completarea comenzii. Acest lucru poate fi descurajator pentru client. Sistemul nostrum permite setarea obligativitatii inregistrarii in setarile e-shop-ului. In acest caz, clientul trebuie ca mai intai sa completeze inregistrarea -> aceasta inregistrare trebuie sa fie acceptata de catre administratorul magazinului, si doar dupa accept clientului ii este permis sa realizeze o comanda. Aceasta este o procedura potrivita pentru anumite tipuri de vanzari (ex. vanzare tip angro), dar pentru vanzarile standard in care clientul vrea sa achizitioneze produsul in timp scurt este o metoda inutila si descurajatoare.

Daca oferiti transportul gratuir pentru o comanda mai mare de o anumita suma, o idée buna ar fi sa informati clientul despre asta. Acest lucru poate reprezenta un avantaj in fata competitiei. Puteti prezenta aceasta informative in cosul de cumparaturi, sub informatiile despre livrare. Folositi meniul E-shop -> Comenzi -> Setari pentru a afisa aceasta informatie ca nota aditionala in cosul de cumparaturi.


Pagina introductiva

Majoritatea utilizatorilor cauta magazinele online folosind motoarele de cautare clasice, cum ar fi Google. In acest caz, clientul va fi redirectionat catre pagina introductiva dupa ce gaseste website-ul care ofera produsul dorit. Asadar, pagina introductiva are datoria de a capta atentia clientului si de a ii prezenta sortimentele. Acest obiectiv cu siguranta nu poate fi atins daca primul mesaj afisat este "Bine ati venit pe website-ul nostru ". Nimeni nu este interesat de astfel de clisee.
Pagina introductiva trebuie sa fie atractiva si sa informeze clientii cu privire la diversitatea produselor/serviciilor oferite. Pe langa acest text informative care descrie continutul website-ului, puteti prezenta si unele produse, dar nu toate! De exemplu ar trebui sa prezentati astfel cam 9-12 produse, nu 50! Scopul este sa informati si sa atrageti clientii, nu sa ii supraincarcati cu produse. De altfel, in prezent, la nivel de sistem limita de prezentare produse in pagina introductiva este de 48 de produse.

Daca deschideti un nou e-shop, nu prezentati noutati in pagina introductiva. Atunci cand e-shop-ul este nou si clientul il viziteaza pentru prima oara, el nu este interesat de noutati.
Prezentarea unor astfel de informatii este potrivita doar daca magazinul este activ de ceva timp si are clienti regulati.

In cazul livrarii (vedeti mai sus) puteti de asemenea sa adaugati informatii cu privire la transport gratuit, reduceri, etc.

NOTA: privind numarul maxim de produse afisate pentru restul paginilor (nu pagina introductiva) aveti la dispozitie un camp numit "Numar de produse pe pagina"; lungimea acestui camp este de 3 caractere; deci puteti configura maximum 999 de produse per pagina; recomandarea noastra este sa nu incarcati inutil nici aceste pagini (pentru a gasi numarul optim de produse per pagina, utilizati de exemplu google page insights si aveti in vedere inregistrarea unui scor mediu/rapid).

Microsite-uri – website-uri auxiliare

Puteti spori vanzarile magazinului prin crearea unui website auxiliar. Acesta nu trebuie sa fie amplu. Scopul sau principal este sa prezinte produsele si serviciile respective sis a promoveze celalalt website.

Marele avantaj al unui astfel de website auxiliar este faptul ca are puterea de a scoate in evident oferta, care poate fi cu usurinta omisa in e-shop-ul standard.

Scopul website-ului auxiliar:

  • De a promova produsele noi si ofertele
  • Suport pentru reclama (radio, TV, reviste)
  • Suport pentru ofertele de sezon (oferte de Craciun, reduceri, etc.)

Baza unui website auxiliary este o idea buna. Este necesar sa luati in considerare ceea ce doriti sa promovati. Veniti cu descriere originala a produsului, a serviciului... Ganditi-va bine ce public tinta doriti pentru website-ul dumneavoastra. Continutul pentru oamenii de afaceri difera de cel pentru femeile aflate in concediu de maternitate sau cel pentru student, etc.

Atunci cand create website-ul nu uitati sa il conectati la retelele sociale. Astfel se mareste probabilitatea de informare a clientilor cu privire la un anume produs sau serviciu. De asemenea este important sa alegeti un nume de domeniu potrivit. Numele domeniului trebuie sa fie usor de retinu pentru client (domeniul optim trebuie sa continat cel putin un cuvant pe care website-ul este concentrat). In final, este indicat sa va inregistrati website-ul in cataloage si sa creati link-uri de revenire catre website-ul dumneavoastra.

Cele mai frecvente greseli:

  • Crearea unui website care va fi copiat in mai multe domenii – in acest caz nu este vorba de un website auxiliar si nu va aduce reclama de tipul “numar website-uri x evaluare website”.
  • Nu veti obtine rezultate bune fara o idee, chiar daca website-ul contine multe cuvinte cheie.
  • Neglijarea promovarii cu ajutorul unui website auxiliar. /span>
  • Promovarea unui numar diferit de articole in acelasi timp.

 

Promovare platita

Posibilitatile de reclama platita pe internet nu se limiteaza doar la bannere. Aceasta metoda de reclama, fiind cea mai veche utilizata pe internet, este folosita atat de des, incat utilizatorii au ajuns sa nu mai le sesizeze. Astfel eficienta bannerelor in acest moment este foarte scazuta.

O alta modalitate eficienta de reclama platita este plata pe click PPC (pay per click). Principiul consta in plata reclamei in momentul in care cineva da click pe ea. Pretul maxim pe click este stabilit de dumneavoastra. Avantajele metodei PPC sunt eficienta sa si faptul ca poate fi atat masurat cat si planificat. Cel mai cunoscut sistem PPC este Google AdWords (http:/adwords.google.com). Puteti crea si administra chiar dumneavoastra reclama PPC dupa inregistrare sau puteti apela la un specialist, varianta recomandata in majoritatea cazurilor.

Sunt si alte variante de a plati pentru reclama in afara de PPC. De exemplu PPV - pay per view (plata pe vizualizare), CPT - cost per thousand (cost pe 1000 vizualizari), CPI - cost per impression, CPM – cost per mille. O alta modalitate ar fi sa platiti o suma fixa pe o perioada de timp.

Puteti de asemenea utiliza retelele sociale. In principiu Facebook, care va ofera posibilitatea sa afisati texte scurte impreuna cu logo. Campaniile pe Facebook pot fi directionate catre un anumit grup tinta in functie de datele socio-demografice. Reclama pe Facebook se modifica dinamic, de aceea va recomandam sa urmariti noile tendinte.

Va puteti folosi si de Youtube.com pentru a va face publicitate. Reclamele vor fi vizibile in timp ce video-urile sunt redate.

O alta metoda eficienta de promovare pot fi articolele de publicitate in diverse reviste de internet specializate pe domeniul dumneavoastra de activitate. Aceste articole au un pret fix de obicei. In acest caz este important sa va alegeti revistele adecvate domeniului de activitate.

Rapoartele de presa pot fi un canal de publicitate interesant. In acest caz, succesul depinde de abilitatea de a scrie articole interesante care vor fi preluate de cati mai multi jurnalisti si publicate in media.

De asemenea, puteti comanda pozitii preferate in motoarele de cautare de produse (google products etc.). Acceasta metoda poate fi o contributie, in special la produsele puternic competitive.

Intotdeauna este necesar sa analizati raportul pret-performanta al reclamei utilizate. Nu poate fi mereu un lucru facil. De aceea, va recomandam sa va canalizati atentia in principal pe publicitatea PPC deoarece este usor de urmarit si de controlat si implica un cost minim.