Sfaturi E-commerce

Există mulți factori ce influențează mersul unui magazin online. În acest articol ne-am

concentrat pe elementele de bază, fără de care nici un magazin nu poate reuși.

 



 

 


Design simplu

 

 


Există 2 factori importanți când vorbim despre design pentru ecommerce: accentul pe produs și ușurința în utilizare. Un design bun scoate în evidență produsele și ușurează procesul de cumpărare astfel încat să creeze o experiență de navigare cât mai plăcută pentru utilizator.

Nu cădeți în plasa design-urilor greoaie, a animațiilor elaborate și a culorilor țipătoare. Clienții nu cumpără website-ul, ci produsele din website. Pe acestea trebuie să le scoateți în evidență astfel încât să fie ușor de identificat.

Ștergeți elementele nefolositoare. Vă mai amintiți de acel buton pe care nu a dat nimeni click, sau de acea imagine adăugată doar să nu pară pagina prea goală? Ștergeți-le. Fiecare element trebuie să servească unui scop, iar dacă nu o face trebuie șters.

Concluzie: Trebuie să fie ușor să comanzi. Nu vrem să ne plictisim utilizatorii sau să îi pierdem în detalii. Vrem să îi ajutăm să găsească ce își doresc și să comande fără bătaie de cap.

Cuvinte cheie: simplitate, eficiență.

 

Design responsive

 

 

Designul responsive nu este un lux, este o necesitate. Peste 30% dintre utilizatori folosesc tableta sau telefonul pentru a naviga pe internet. Asta înseamnă că 3 din 10 potențiali clienți nu pot accesa cum trebuie site-ul dumneavoastră dacă nu este gândit să se adapteze la dispozitive mobile.
Mai mult, odată cu ultimele update-uri la algoritmul de căutare Google, dacă website-ul dumneavoastră nu este responsive, nu o să răspundă bine în căutări.

Concluzie: Nu este responsive, pierdeți bani. Alegeți o temă responsive.

 

 

Imagini de calitate

 

 

Investiți în imagini. Nimeni cu cumpără fără să vadă ce cumpără - fără imagini de calitate nu o să puteți să vindeți.


Adăugați imagini de minim 800 de pixeli, luminoase, îngrijite și de preferat în același format și la aceeași dimensiune. Imaginile trebuie să prezinte în detaliu produsul, iar numărul și forma acestora trebuie adaptate la fiecare produs în parte.

Iată câteva exemple:
#1 Un spray de țânțari – este necesară o singură imagine pentru că este un produs standard cu care oamenii sunt deja obișnuiți din rafturile magazinelor. Totuși, este bine ca imaginea să fie mare, clară, astfel încât utilizatorilor să le fie ușor să identifice produsul și să le fie clar ce cumpără.

#2 Un tricou – este bine să avem minim 3 imagini: una din fată, una din spate și una de detaliu care să facă zoom pe material. Recomandăm ca primele două imagini să fie realizate pe un manechin astfel încât să se poată observa croiala.

#3 Un laptop – pe acesta este bine să îl fotografiem din toate unghiurile și să includem cât mai multe imagini de detaliu. Astfel, ar trebui să includem imagini cu tastatura să se poată observa ușor tipul de taste, imagini cu părțile laterale să se poată observa ce porturi și ce mufe are, imagini cu elementele de răcire, etc. Dacă într-un magazin fizic un client poate roti laptopul pe toate părțile pentru a putea lua o decizie de cumpărare, trebuie să poată face asta și pe site-ul dumneavoastră și este de datoria dumneavoastră să îi puneți la dispoziție imagini de calitate astfel încât să poată lua o decizie informată.

In concluzie, știm că este greu să obțineți imagini de calitate. Dar imaginile sunt ultimul element la care vreți să faceți compromisuri. Este mai bine să aveți 100 de produse cu imagini bune decât 1000 cu imagini de slabă calitate.

 

 

Descrierea produselor

 

 

Nimeni nu cumpără un produs fără descriere. Orice produs trebuie să fie bine documentat pentru că utilizatorii au nevoie de informații înainte de a cumpăra.

Nu copiați conținut din alte website-uri. Sfatul nostru este să mergeți pe website-ul producătorului, să luați informațiile din fișa tehnică a produsului și să le expuneți într-o formă cât mai simplă, specifică website-ului dumneavoastră.

Ce trebuie să includă descrierea produsului?
1. Descriere scurtă – trebuie să răspundă la urmatoarele întrebări: “ce este?” și “ce știe să facă?”
2. Atributele produsului – majoritatea produselor au elemente comune ce pot fi afișate tabelar. De exemplu:
Un tricou: mărime, culoare, material, stil (casual, sport, etc)
Un aspirator: tipologie (cu sac, fără sac, cu apă, etc), putere (1000W, 2000W, etc), filtre (fără, filtru Hepa, filtru de polen, etc)
3. Descrierea pe larg expune în detaliu toate specificațiile produsului. Încercați să scoateți în evidență atît calitățile cât și defectele produsului și să livrați conținutul într-o formă cât mai ușor de parcurs. Nu publicați informațiile inutile, ci doar cele ce pot avea relevanță pentru utilizator.

In concluzie, descrierea produselor este foarte importantă. Dacă este unică vă va ajuta să răspundeți mai bine în motoarele de căutare și dacă este ușor de parcurs veți vinde mai mult.

 

 

Comunicarea cu clienții

 


Dacă vreți să vindeți online trebuie să aveți telefonul și emailul deschis pe toată durata programului de lucru. Nu tratați comunicarea cu indulgența. Dumneavoastră ați cumpăra de la un magazin unde ați sunat și nu a răspuns nimeni?

Noi vă recomandăm următoarele standarde:
- nu lăsați niciodată telefonul să sune mai mult de 3 ori. Răspundeți rapid.
- răspundeți la orice email în mai puțin de 30 de minute. Dacă asteptați prea mult clientul o să cumpere din altă parte.
- instalați un client de chat online și răspundeți instant când vă apelează cineva. În cazul Eshop-Rapid, avem deja integrat chatul de la “Smartsupp”

De asemenea, este important să vă impuneți în standard de calitate a comunicării. Când răspundeți la telefon încercați să vorbiți calm, să ascultați cu atenție ce își dorește clientul și să îi răspundeți la toate întrebările. Nu încercați să vindeți prin telefon ci doar să oferiți informații. Dacă ați oferit informațiile corecte și puteți oferi produsul dorit, clientul va cumpăra.

 

 

Concluzie

 

 

Respectați-vă clienții așa cum ați dori să fiți respectați când sunteți clienți. Implicați-vă și faceți tot posibilul să aveți clienți mulțumiți. Rezultatele nu vor întârzia să apară.


 

Autor: Octavian Brinzea